ثبت ۷ موقوفه قرآنی جدید در زنجان
کد خبر: 3784536
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲

ثبت ۷ موقوفه قرآنی جدید در زنجان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ کارشناس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف استان زنجان گفت: امسال ۷ موقوفه جدید در راستای انجام فعالیت‌های قرآنی در استان زنجان به ثبت رسیده است.

ثبت 7 موقوفه قرآنی جدید در زنجاناحمد نوروزی، کارشناس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: امسال ۷ مورد وقف در حوزه قرآنی داشتیم که برنامه‌های ثبتی آن‌ها کامل و اسناد آن‌ها دریافت شده است.
وی با اشاره به اینکه امسال برای ۱۹ وقف قرآنی اقدام شده، یادآور شد: هنوز ثبت سند همه آن‌ها کامل نشده؛ ۲ مورد از وقف‌های ثبت شده در طارم و ۵ موقوفه در زنجان و حومه است.
کارشناس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خاطرنشان کرد: بیشتر این موقوفات، وقف ساختمان بوده که انتفاعی هستند و در یکی از روستاهای اطراف زنجان نیز باغی به وسعت ۱۰۰۰ مترمربع برای هزینه‌های قرآنی و مسجد روستا وقف شده است.
وی همچنین به آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم اشاره کرد و گفت: تا کنون در استان زنجان ۲۷۰۰ نفر ثبت‌نام کردند و مهلت ثبت‌نام تا ۸ بهمن‌ماه تمدید شد‌.
نوروزی یادآور شد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم امسال با مشارکت آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه و صدا و سیما برگزار می‌شوند، همچنین نهادهایی مثل نیروهای مقاومت بسیج، دارالقرآن بسیج، تبلیغات اسلامی، اداره کل زندان‌ها، حوزه‌های علمیه، قوه قضائیه، آستان قدس رضوی، آستان مقدسه فاطمه معصومه، نهاد نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، کمیته امداد، بهزیستی، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و نیروهای انتظامی و نظامی نیز در آن مشارکت می‌کنند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: در راستای برنامه‌های کمیته قرآنی دهه فجر، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان برگزاری ۵ محفل انس با قرآن را بر عهده گرفته است.
انتهای پیام
captcha